אודות יעל בן ציון כוכנוביץ  |  תרפיה באמנות  |  סרטי וידאו עשה זאת בעצמך  |  יצירת קשר  |  ארכיטיפ קלפים טיפוליים  
 
סיפור קצר על משפחת ריבוע, שמדליקה נר באופן קבוע, בכל יום בשבוע. רק ליום חמישי אין מי שידליק... מי זה יהיה? ניתן להמחיז את הפעילות. אפשר להדליק נר ולספר את הסיפור לאור הנר. לאחר הסיפור ניתן לפתח דיון על איזה מסורות יש אצלכם במשפחה, בקהילה הרחבה, בית ספר, שכונה, עם... אפשר לשלב עם פעילות בנושא נרות ולהכין נרות משעווה. מצורפים דפי צביעה ודף עבודה.
יום ראשון בגן-סיפור קצר מקורי העוסק בתחושת שייכות ופעילות יצירה בעקבותיו. ילד בן חמש, מתמודד עם הפרידה מאמו בגן, ויוצר חברות חדשה. מטרת הפעילות: לתת תחושת הזדהות עם גיבור הסיפור עם תחושותיו וקשיי הפרידה שלו, הצלחתו בפרידה קלה והכרות של חברים חדשים. מטרה משנית: לחשוף לצורה גאומטרית. ניתן להקריא את הסיפור ומיד לאחר מכן לאפשר לעשות עבודות עם משולשים או לצבוע את דף הצביעה. או שניתן לחלק את הפעילות לכמה פעילויות בהמשכים, לאורך היום. כסיפור במפגש משותף, ולאחר מכן בפינות עבודה.
עשו זאת בעצמכם! הכנת ברכה מעלה בעזרת חיתוך (עם סכין יפני, מתאים לגילאי 12+)הכתבה מלווה בצילומים.
מיץ פטל הינו סיפור ילדים שנכתב ע"י חנה שנהב כבר ב1970 ועדיין נמכר בכל חנות לספרי ילדים, תוכנו של הסיפור מזמין לפעילויות רבות - התייחסות לגודל וצורה (קטן גדול גבוה נמוך), מזמין לדיון בנוגע "לאחר " וללא מוכר בחברה, דיון על מחבוא ומסתור, דיון על "הבית " כמקום בטוח ועוד. במאמר זה הצעה לפעילות יצירה משותפת לגילאי גן
במאמר זה תקבלו מתכונים מוצלחים ליצירת חומרי יצירה בבית- ניתן להפיק הנאה גם מהתהליך של יצירת חומרי יצירה ולא רק מהשימוש בהם. כמו כן, בחלק מהחומרים נוכל לחסוך בהוצאות ולהשתמש בחומרים ידידותיים לסביבה...
טכניקת המילפלורי (אלף פרחים) מזכירה ביסודה עוגת רולדה אשר בכל פרוסה שתחתוך תקבל ציור של ספירלה הדומה לציור של הפרוסה הקודמת- כך גם בטכניקה זו ניתן "לפסל ציורים" ולחתוך פרוסות דומות אחת לשניה ואז לעשות מהן חרוזים לשרשרת או לעטוף מוצרים (כמו צנצנות,מגנטים וכו) הסבר מצולם בוידאו ניתן לראות דרך לחיצה על התמונה בתחתית הדף .
בטכניקה תאילנדית ניתן לראות צעד אחר צעד כיצד לגלף אבטיח לצורת פרח, מתאים לקישוט שולחנות החג או לארוחה חגיגית אחרת... כשעה וחצי עבודה. נדרש אבטיח קטן וסכין חדה.
ציור על זכוכית דורש מיומנות, וגם אז כמעט תמיד רואים את משיחות המכחול או הטוש, אם רוצים לשמור על רמת גימור גבוהה-ולאו דווקא להבליט כי זו עבודת יד ניתן להשתמש באחת מהטכניקות הבאות
בכתבה זו מוצגים שלבי ההתפתחות בציורי ילדים בליווי תמונות.
האמן חנוך פיבן יוצר דיוקנאות של דמויות מפורסמות בעזרת חומרים יום יומיים, הכנסו לעולם של דימויים עשיר,והכינו בעצמכם קולאז' או אסמבלז'
המאמר הינו על ציורי קיר בעקבות התנדבות בפרוייקט הצל ליבו של ילד. "הצל ליבו של ילד" - "save a child heart" הינו פרוייקט הומניטרי בינלאומי המבצע ניתוחי לב מצילי חיים ומעקב רפואי לילדים (תינוקות רכים ועד למתבגרים) ממדינות מתפתחות.עיקר הפעילות הרפואית הינה בבי"ח וולפסון שבחולון אך לפני הניתוח ואחריו - בשלב ההחלמה, שוהים הילדים בבית בעיר אזור- שם ביצענו את פעילות ההתנדבות- עיקר ההתנדבות היתה הפעלת פעילויות יצירה וזו נעשתה ללא ביטוי מילולי שכן הילדים מדברים שפות שונות. בתמונות המצורפות ניתן לראות את עבודת ציור הקיר שעשינו על קיר גרם המדרגות בחלל המרכזי של הבית. האתר של פרוייקט "הצל ליבו של ילד" : http://www.saveachildsheart.or g/
כל מי שיוצר בחומר, מצייר עם צבע, מתעסק באסטטיקה, איפור, עיצוב פנים או סתם משתעשע ביצירה כדאי שיכיר את עקרון גלגל הצבעים - גלגל הצבעים הינו ייצוג סכמטי המתבסס על צבעי היסוד ועל שילובם האחד עם השני ליצירת צבעי ביניים.
ואן גוך הינו מבין הציירים המשמעותיים באמנות, גם בימינו. את חייו חי בייסורים ובעוני- וסיים את חייו לאחר שירה בעצמו למוות והוא בן 37 בלבד.כאן אעמוד על התקופות בחייו של ואן גוך- על שיקוף מצב רוחו בעבודותיו, יחסיו החברתיים וכיצד השפיע על הזרם האקספרסיוניסטי באמנות המודרנית.


Powered by 022.co.ilכניסה למשתמש רשום | תנאי שימוש | הקם אתר חינם | | RSS